دیدنی ها

دیدنی ها

دیدنی ها

دیدنی ها

انواع بلیط چارتر

چارترها بر اساس تعداد صندلی هایی که در اختیار می گیرند، به چند دسته تقسیم می شوند که در ادامه به آن ها اشاراتی خواهیم کرد:

فول چارتر: در این نوع چارتر، تمام صندلی هایی که در یک هواپیما موجود است، در اختیار چارتر کننده قرار می گیرد و به همین به آن فول چارتر یا تمام چارتر گفته می شود.

سیت چارتر: در این نوع، تعدادی از صندلی های یک هواپیما در اختیار آژانس ها  و یا دفاتر مسافرتی قرار می گیرد.

 

 

در دسته بندی دیگری، چارترها بر اساس مدت زمانی که باید بلیط رفت و برگشت برای آنها صادر شود، قرار می گیرند. در این گروه نیز ما با سه واژه طرف هستیم که در ادامه توضیحاتی در مورد آن ها ذکر خواهیم کرد.

چارتر شناور: در این نوع چارتر، دفتر خدمات مسافرتی که شما از آن  بلیط تهیه می کنید، به شما این اجازه را می دهد که در مدت زمانی که بلیط های چارتر را در اختیار دارد، بلیط برگشت خود را تهیه کنید. فرض کنید که شما در فصل تابستان به یک مسافرت با این بلیط می روید، در این نوع  چارتر شما می توانید تاریخ برگشت خود را هر زمانی در همین فصل، انتخاب کنید.

چارتر بک تو بک: در چارتر بک تو بک، یک بازه زمانی در اختیار شما قرار داده می شود  و شما باید تاریخ برگشت خود را در این فاصله زمانی قرار دهید.

چارتر بلاک: در این نوع چارتر مدت زمانی که شما برای تهیه بلیط برگشت وقت دارید، از شناور کمتر است و شرکتی که با آن با پرواز چارتر به محل دیگری رفته اید، برای شما تعیین می کند که این زمان کی باید باشد.

4

آیا پروازهای چارتر به اندازه پروازهای سیستمی امن هستند؟

اگر این متن را تا اینجا با دقت مطالعه کرده باشید، احتمالا خودتان به  جواب این سوال رسیده اید که آیا واقعا پروزهای چارتر به اندازه پروازهای سیستمی ایمن هستند یا خیر. جواب این سوال بله است. نوع بلیطی که شما تهیه می کنید، به هیچ عنوان روی امنیت یک پرواز تاثیری ندارد. در مورد پروازهای چارتر و سیستمی نیز وضع به همین منوال است. تنها تفاوت هایی که این دو با هم دارند هزینه ای است در بردارد و ضمنا برخی شرایطی که این دو دارند نیز با یکدیگر تفاوت دارد. اما با این حال، چارتر بودن یا نبودن بلیط به این معنی نیست که برای مثال فلان پرواز امن است یا نه.

مزایای پروازهای چارتر

تا اینجا با این بلیط چارتر آشنا شدیم و متوجه شدیم که امنیتی که این پرواز برای ما فراهم می کند به مانند پروازهای سیستمی است. نکته ای که بیشتر افراد بر آن اذعان دارند این است که چارتر تنها یک مزیت دارد و آن هم ارزانی و قیمت بسیار پایین این بلیط در مقایسه با بلیط های سیستمی است. البته این موضوع برای کسانی که رفت و آمد  هوایی زیادی دارند، می تواند بسیار مهم باشد و هزینه های او را تا حدی زیادی کاهش دهد.

البته به هنگام خرید بلیط هواپیما، باید سعی کنید زمانی را برای مسافرت خود انتخاب کنید که از نظر زمانی، زمان خوبی برای مسافرت نباشد؛ زیرا زمانی که تعداد مسافرت ها زیاد است تقاضا برای بلیط نیز افزایش پیدا کرده و بلیط های چارتر قیمتی مانند بلیط های سیستمی دارند. پس سعی کنید زمانی را برای استفاده از بلیط چارتر در بگیرید که تقاضا برای بلیط زیاد نباشد. در این شرایط با کمترین هزینه می توان بلیط تهیه کرد.

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری ، و خرید بلیط هواپیما کیش و مسیر های پر رفت و آمد داخلی مثل بلیط هواپیما تهران کیش میتوانید به سایت مستر بلیط مراجعه کنید.

http://www.golestan24.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%AE%D8%A8%D8%B1-%D8%B3%D8%B7%D8%AD-%D8%AF%D9%88-31/88136-%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%86%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D9%85%D9%86-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد