دیدنی ها

دیدنی ها

دیدنی ها

دیدنی ها

خانه تاریخی داروغه

 

 

خانه داروغه یکی دیگر از خانه های تاریخی در مشهد است که قدمت آن متعلق به دوران قاجار بوده و به دست معماران روسی بنا شده است. این خانه به دستور شخصی به نام یوسف خان داروغه مشهد کهدر اواخر دوره قاجار زندگی می کرد ساختند. خانه داروغه یک منزل شخصی بود که معمولا صاحب آن برای پذیرایی از مهمان های رسمی اش آن ها را به این خانه دعوت می کرد. بر اساس شواهد و تاریخ های به جای مانده، این بنا تا 3 دهه ی گذشته هم مورد خانه ای مسکونی و شخصی بوده است. تقریبا در سال 1366 بود که خانه داروغه توسط ورثه اش به فروش گذاشته شد و یکی از نمایندگان هیئت مذهبی روستایی به نام شهیدیه که در شهرستات میبد قرار دارد آن را خرید. این بنا تا سال 1391 مورد استفاده  مذهبی و مخلی برای اسکان هیئت های مذهبی و دینی بود. یکی از چیزهایی که باعث ارزشمندتر شدن خانه داروغه می گردد، این است که در سال 1381 به عنوان یکی از تاریخی ترین آثار ملی ایران به ثبت جهانی رسید.

 

نشانی: مشهد ، خیابان نواب صفوی، راسته حوض مسگران، کوچه داروغه

 

تخت جمشید خشتی کجاست؟



عکس های تخت جمشید

مجموعه قلعه کاخا، شامل تعداد زیادی از آثار باستانی متعلق به دوره‌های تاریخی ساسانی و اشکانی است

 

ارنست هرتسفلد، باستان‌شناس و ایران‌شناس آلمانی در سال‌های ۱۹۲۵ و ۱۹۲۹ میلادی با بررسی آثار تاریخی پیرامون کوهی که در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی شهر زابل قرار گرفته است، عنوان تخت جمشید خشتی را به این مجموعه تاریخی اطلاق کرد. این مجموعه برای مسیحیان، مسلمانان و زرتشتیان مقدس است.

  ادامه مطلب ...

آشنایی با کاخ آقا محمدخان قاجار (+تصاویر)


کاخ آقا محمدخان قاجار,کاخ آقا محمدخان قاجار کجاست,عکس های کاخ آقا محمدخان قاجار

 

آقا محمدخان قاجار که بود؟

آقا محمدخان قاجار یا آقامحمد شاه زادهٔ (۱۱۲۱ در استرآباد – ۲۷ اردیبهشت ۱۱۷۶ در شوشا) که به عبارتی آغامحمدخان نامیده می‌شود، بنیانگذار و نخستین شاه دودمان قاجار در ایران است.
در سال ۱۱٧٤ هجری شمسی آقامحمدخان که از افراد ایل قاجار بود با برکناری حکومت جانشینان کریم خان زند به قدرت رسید. وی ابتدا در ساری تاجگذاری کرد، و بعدها در نهایت، بنا به دلایل استراتژیکی تهران را پایتخت خود قرار داد و برای دومین بار تاجگذاری نمود. بعد از وی برادرزاده‌اش فتحعلی شاه به سلطنت رسید. در فرهنگ عامیانه ایران، از آقامحمدخان به عنوان یکی از خشن‌ترین شاهان ایران یاد می‌شود.

   ادامه مطلب ...

جاذبه ها و آثار تاریخی قزوین + تصاویر


قزوین,آثار تاریخی قزوین,جاذبه‌های تاریخی شهر قزوین

 

شهر قزوین:

قَزوین یکی از بزرگترین و مهم ترین شهرهای ایران در غرب و مرکز استان قزوین است. این شهر در بلندای ۱٬۲۷۸ متری از سطح دریا واقع شده‌است. ریشه شهر قزوین متعلق به دوران ساسانیان است که به دستور شاپور رونق یافت. قزوین در زمان حکومت صفوی ۵۷ سال پایتخت ایران بوده‌ و به همین دلیل دارای اماکن و موزه‌های تاریخی بسیاری است. که در یک سفر کوتاه نمی‌توانید به همه‌شان سر بزنید. اگر قصد سفر به این شهر تاریخی را دارید با ما همراه باشید و با دیدنی‌ترین جاذبه‌های تاریخی شهر قزوین آشنا شوید:

 
ادامه مطلب ...