دیدنی ها

دیدنی ها

دیدنی ها

دیدنی ها

پل لاتیدان

در کشوری زندگی می کنیم که دارای چهار فصل است که در عین واحد هم می تواند سرما را داشته باشد و هم گرما را. این موضوع باعث می شود سفر در ایران منحصر به فصول گرم سال نباشد و در هر زمان که تصمیم بگیرید می توانید منطقه ای را که آب و هوای مناسب برای سفر دارد را انتخاب کنید. در فصل بهار و تابستان به قسمت های شمالی و مرکزی سفر کنید و در فصول پائیز و زمستان هم می توانید به قصد جنوب بار سفر را ببنید. بندر عباس شهری بندری در جنوب کشور است که دارای آب و هوائی گرم و مرطوب است. این باعث شده است که در اواخر پاییز و زمستان بهترین زمان برای سفر به این شهر بندری باشد.

  

این شهر دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار است. اگر قصد سفر به این شهر را دارید بهتر است زمان زیادی را برای گذراندن وقت در این شهر بگذارید تا به بتوانید به تمام جاذبه های گردشگری آن را بتوانید بازدید کنید. در ادامه شما را با یکی از جاذبه های تاریخی این شهر یعنی پل لاتیدان آشنا می کنیم.

پل لاتیدان - QRGardi

درباره پل لاتیدان

هنگامی که در سال 1372 سیل در روستای نیم کار در بخش خمیر در استان هرمزگان رخ داد و تن گرد و غبار را شسته بود، پل لاتیدان مانند ققنوس از خاکستر ظاهر شد. این بنا بر فراز رودخانه کل یا آب شور به عنوان بخشی از جاده صفویه ساخته شده است برای کاروانیانی که شیراز را به بندرعباس وصل می کنند. پل لاتیدان یکی از طولانی ترین پل های تاریخی ایران به حساب می آید. طول آن بیش از یک کیلومتر است و در طول خود 233 ستون دارد و سه برابر طولانی تر از سی و سه پل در اصفهان است. در دوره صفویه ساخته شده است ولی با سبک کلی آن دوران که در آن پل ها با آجر ساخته می شدند، مغایر است و از سنگ های بی نظم برای ساخت آن استفاده شده است. این پل بدون شک یکی از شاهکارهای معماری پل در تاریخ کشور است.

https://mrbilit.com/mag/latidan-bridge/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد