دیدنی ها

دیدنی ها

دیدنی ها

دیدنی ها

مسجد نصیرالملک

در روزگاری که انواع مشغله ها و روزمرگی در زندگی ما وارد شده اند سفر کردن می تواند بسیار موثر واقع شود تا وارد سبک متفاوتی از زندگی شویم. بسیاری از افراد ترجیح می دهند سفر به مرزهای بیرون از کشور داشته باشند ولی ما به شما سفارش می کنیم که در ابتدا از اماکن دیدنی کشور خودمان را که پر از شگفتی های بسیار است بازدید کنید، سپس به کشورهای دیگر سربزنید. یکی از مناطقی که سفر به آن شما را دچار شگفت زدگی فراوان می کند شیراز شهر علم و ادب می باشد. در این شهر شما می توانید انواع مختلفی از اماکن و بناهای تاریخی را مشاهده کنید و به گردش بپردازید. علاوه بر اماکن تاریخی، این شهر دارای جاذبه های طبیعی بسیار نیز می باشد. در سفر به آنجا در هر بازدید از اینهمه زیبائی دچار تعجب و حیرت می شوید. برای اینکه از سفر خود و تماشای اماکن تاریخی و گردشگری آن لذت بیشتری ببرید بهتر است در مورد آنها اطلاعات کافی داشته باشید و این امر با استفاده از مطالعه مجله مستر بلیط برای شما امکان پذیر می شود. 

 


درباره مسجد نصیرالملک

در این بخش به توضیحات کافی در مورد مسجد نصیر الملک می پردازیم. این مسجد با نامهای مختلفی خوانده می شود. که اکثراً با عنوان «مسجد صورتی» شناخته می شود، از دیگر نام هایی که با آنها خوانده می شود می توان به مسجد رنگها، مسجد رنگین کمان یا مسجد کالئوسوسکوپ اشاره کرد. فضای مسجد به گونه ای است که نور و عبادت در هم تنیده می شود. این مسجد با طلوع آفتاب زنده می شود و رقص رنگ ها در طول روز مانند درویشان در گردباد، به رقص در می آیند. در زمین، دیوارها و قوس‌ها منعکس می شود. گویی یک توپ رنگارنگ به اولین پرتوی خورشید برخورد کرده و به هزاران پروانه در اطراف تبدیل شده است.

نام اصلی این مسجد، مسجد نصیر الملک است. که از معماری داخلی و طراحی برجسته ای برخوردار است. هنگامی که نور خورشید به شیشه رنگی برخورد می کند، تمام ساختمان تبدیل به یک رنگین کمان پر رنگ و لعاب پر رنگ می شود. در فرهنگ عامه، این مسجد را مسجد صورتی نیز می گویند، زیرا کاشی های آن به زیبایی با رنگ گل سرخ تزئین شده است.

برای سفر به شیراز و خرید بلیط هواپیما شیراز  می توانید از مستر بلیط کمک بگیرید و خریدی امن و سریع داشته باشید.

https://mrbilit.com/mag/nasir-al-mulk-mosque/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد