دیدنی ها

دیدنی ها

دیدنی ها

دیدنی ها

برای مقابله با بیماری کرونا در سفر چه کارهایی انجام دهیم؟

چنانچه در زمان شیوع بیماری مسری کرونا، مجبور هستید که مسافرت های خارج از شهر با اتوبوس های بین شهری داشته باشید، حتما به نکات زیر توجه کنید و تمام آن ها را با دقت و مو به مو انجام دهید تا به این بیماری مبتلا نشوید. البته قبل از تمام این مراحل سعی کنید، بلیط خود را به صورت غیر حضوری با نصب اپلیکیشن مستر بلیط  خریداری کنید

  

پیش از اینکه به مسافرت بروید، حتما به یک پزشک معالجه کنید تا او آزمایشات لازم را بر روی شما انجام دهد. در این صورت متوجه خواهید شد که بیمار نیستید و می توانید به مسافرت بروید؛ ضمن آنکه برای همسفرانتان نیز مشکلی ایجاد نخواهید کرد. اگر پزشک شما تشخیص داد که باید در منزل بمانید، بهتر است سفر خود را کنسل کرده و برای مدتی در منزل استراحت کنید تا سلامتی خود را به طور کامل به دست آورید.

در مسیری که شما قصد دارید به سمت اتوبوس حرکت کنید، حتما فاصله مجاز را با بقیه  حفظ کنید؛ این کار به شما کمک می کند که اگر فردی در اطراف شما وجود دارد که به این بیماری مبتلاست، شما را نیز درگیر نکرده و باعث بیماری شما نشود.

اگر فردی در محیطی که شما در آن قرار دارید  عطسه یا سرفه کرد، چنانچه در فضای باز قرار دارید، از او دور شوید. اما اگر در یک محیط بسته این اتفاق برایتان افتاد، سریعا با ماسک یا دستمال دهان و بینی خود را بپوشانید تا مانع از ورود مولکول های این ویروس به داخل بدنتان شوید. بعد از اینکه دهان خود را پوشاندید، دستان خود را نیز بشویید و یا با مواد ضد عفونی کننده ضد عفونی کنید.

قبل از آنکه از منزل خارج شوید، سعی کنید حتما با خود به اندازه کافی ماسک و دستکش های یک بار مصرف بردارید و در حین مسافرت نیز از آن ها استفاده کنید.

یکی از مواردی که بسیار به توصیه به انجام آن شده است، شستشوی مرتب دست هاست. این امکان در اتوبوس فراهم نیست اما شما می توانید هر بار که در فواصل مشخص شده، توقف می کنید، با نهایت دقت دست های خود را بشویید.

هنگامی که در داخل اتوبوس قرار می گیرد، از لمس کردن سطوح داخلی بخصوص، دسته ها خودداری کنید. دسته های صندلی یکی از جاهایی است که دست افراد بیشترین تماس را با آن دارد و به همین دلیل یکی از آلوده ترین نقطه های اتوبوس به حساب می آید. چنانچه بنا به دلایلی مجبور شدید دسته صندلی را لمس کنید، دستتان را به سمت صورت، بینی، دهان، گوش و چشم نبرید. این ها از ورودی های میکروب کویید19 به بدن هستند و نقش بسیار زیادی در گسترش و ابتلا به این بیماری بر عهده دارند.برای بالا و پایین رفتن از مکان های مختلف مثل وارد شدن به اتوبوس، بالا رفتن از پله های برقی سعی کنید به نرده دست نزنید و تعادل خود را بدون استفاده از آن حفظ کنید. نرده های نیز به دلیل این که

سطح تماس دست با آن ها بسیار بالاست،  احتمال تجمع ویروس کرونا در آن زیاد بوده و باعث آلوده شده دستان شما خواهد شد.به هیچ عنوان با دستان آلوده و ضد عفونی نشده، در اتوبوس غذا میل نکنید. سعی کنید برای وعده ی غذایی که در اتوبوس دارید، به نحوی برنامه ریزی کنید که مجبور نباشید دستتان را به صورت مستقیم با غذا در تماس قرار دهید.

دسترسی به آب و شستن دست ها با آب و صابون در اتوبوس مقدور نیست؛ اما باید برای ضد عفونی کردن دست هایتان نیز فکری کنید. در این مواقع بهتر است مواد ضد عفونی کننده ای که حاوی الکل است همراه خود داشته باشید. این مواد توانایی و قدرت بسیار خوبی در از بین بردن میکروب ها و عوامل بیماری زا دارند. پس هر زمانی که می خواهید چیزی میل کنید حتما دستان  خود را با این ماده ضد عفونی کنید.

در طول سفر دائما به خود این نهیب را بزنید که دست ها را به سمت صورت نبرید. رعایت این نکته تاثیر بسیار زیادی دارد که شما را در معرض بیماری کرونا قرار ندهد. اگر عادت کرده اید که مدام، صورت خود را لمس کنید،  راهکاری برای خود بیابید تا بتوانید مانع از این عادت شوید. برای مثال می توانید دست هایتان را در جیب کتتان فرو برده و به این ترتیب مانع از آن می شوید که دست به سمت صورت برود.

در اتوبوس، از تکیه دادن سر به شیشه نیز باید اجتناب کنید؛  اما اگر خواستید این کار را انجام دهید، ابتدا با ماده ضد عفونی کننده ای که در اختیارتان است، سطح مورد نظر را ضد عفونی کنید و سپس سر خود را به آن تکیه دهید. برای این منظور می توانید الکل رقیق شده را با خود به همراه داشته و از آن استفاده نمایید

ffm4.jpg

اگر از جمله افرادی هستید که عینک استفاده می کنید، از لمس و جا به جایی آن نیز خودداری کنید. مخصوصا اگر دست خود را با سطوح مختلف در تماس قرار داده اید؛ این مشکل می تواند باعث ورود عوامل بیماری زا به بدن شما شوند.

حتما سعی کنید با خود دستکش های یک بار مصرف همراه داشته باشید. نحوه استفاده از دستکش ها در تاثیری که قرار است از خود نشان دهند بسیار مهم است. همان طوری که می دانید، دستکش ها مانند سدی از شما در برابر بیماری ها محافظت می کنند. اما هر زمان که خواستید دست را به سمت صورت خود ببرید، باید دستکش را از دست  خارج کنید؛ اگر دستانتان تمیز است که مشکلی نیست اما در غیر این صورت مجددا یک جفت دستکش تازه و نو به دست کنید. دستکش ها از آنجا که به سطوح مختلف در اتوبوس برخورد می کنند، بسیار آلوده هستند و خود یک منبع غیر قابل انکار بیماری هستند و باید حتما تعویض شوند. درست است که دستکش مانند یک سد عمل خواهد کرد، اما این به معنای تمیز بودن و عاری بودن آن از شر میکروب ها نیست. چنانچه به پوشیدن آنها حساسیت دارید و نمی توانید کارهای خود را به خوبی انجام دهید، ایرادی ندارد اما باید مرتب دستان خود را ضدعفونی کنید

آیا در زمان کرونا به سفر برویم؟

3

با توجه به آنچه که در این مطلب ذکر شد، این سوال پیش می‌آید که آیا واقعا امکان سفر در این ایام وجود دارد یا خیر.  اگر واقعا هیچ چاره‌ای جز سفر کردن ندارید، با رعایت موارد ذکرشده می‌توانید به سفر بروید و به کارهای خودتان رسیدگی کنید اما اگر صرفا به خاطر پر شدن اوقات فراغت خودتان می‌خواهید بلیط هواپیما کیش،  یا هر پرواز دیگری را خریداری کنید، بهتر است کمی دست نگه دارید و در خانه بمانید تا شرایط درست شود.

https://learning.cmu.edu/eportfolios/2343/Tips_for_traveling_by_bus

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد