دیدنی ها

دیدنی ها

دیدنی ها

دیدنی ها

بهترین مکانهای تفریحی بکر شمال کشور بدون شلوغی برای مسافرت

تعطیلات عید نوروز و تابستان، از جمله تعطیلاتی هستند که سفر در آن ها بسیار متداول است. از طرفی، جمعیت بسیار زیادی از سراسر کشور، هرساله در این تعطیلات راهی شمال کشور می گردند. در این میان، استان های گیلان و مازندران، طرفداران زیادی دارند. به علاوه طبیعت بکر و سرسبز آن ها، بسیاری را برای فرار از زندگی ماشینی به سمت و سوی این مناطق ترغیب می نماید. با این حال ، تصور کنید که در بازه اندک تعطیلات، همه می خواهند به شمال کشور سفر کنند و این خود باعث ترافیک های بسیار عظیمی می گردد که سفر را به کام مسافران تلخ می نماید. عزیزان فراوانی از ما پرسیده بودند که زیباترین جای شمال کجاست ؟ و یا مناطق بکر شمال چه جاهایی هستند؟  

1- جنگل مه آلود پاسند، بهشهر، مازندران

با دیدن جنگل پاسند درخواهید یافت که بهترین جای شمال کجاست

با دیدن جنگل پاسند درخواهید یافت که بهترین جای شمال کجاست

اگر می خواهید بدانید که بهترین جای شمال کجاست؟ بایستی خاطرنشان کنیم که جنگل بکر و دست نخورده پاسند، در مازندران آن قدر زیباست، که انسان با قدم زدن در آن هر لحظه به عظمت خلقت پروردگار پی می برد. در حقیقت در این جنگل بزرگ، شما شاهد آب و هوایی عالی و سرسبزی بسیار زیبایی خواهید بود. برای رسیدن به این جنگل ، شما می بایست به بخش شرقی استان مازندران برسید. در این قسمت، در شهرستان بهشهر، روستای زیبای پاسند، بعد از حدود سه کیلومتر به سمت شرق در بخش ضلع سمت راستی اتوبان در کنار رودخانه پاسند با یک تابلو بزرگ ، در مقابل چشمان شما نمایان خواهد شد. این جنگل بکر و دست نخورده مانند یک بهشت گم شده زیباست و هرکسی به آن یک بار سفر کرده است، معمولا هر ساله باز به دیدن آن خواهد رفت.

2- ییلاق اولسبلنگاه ماسال، ماسال، گیلان؛ بهترین جای شمال در تابستان

ییلاق اولسبلنگاه ماسال از دیگر مناطق بکر شمال

ییلاق اولسبلنگاه ماسال از دیگر مناطق بکر شمال

همان گونه که می دانید، هوای شمال کشور، کلا به صورت شرجی است. در تابستان که هوا علاوه بر شرجی بودن گرم نیز می شود، تحمل هوای گرم و شرجی به صورت توامان با هم، بسیار دشوار می گردد. برای همین ما به شما توصیه می کنیم که مناطق ییلاقی شمالی کشور را هدف بگیرید. مکان های بکر استان مازندران هنوز زیاد هستند که کم تر کسی آن ها را می شناسد.

یکی از بهترن ییلاق ها ، ییلاق اولسبلنگاه ماسال است . این ییلاق، فوق العاده خوش منظره بوده و پوشش گیاهی یکپارچه ای دارد. ارتفاع این ییلاق از سطح دریا، 1489 متر بوده و هوایی خنک و دلنشین دارد. به علاوه مراتع اینجا بسیار زیاد بوده و خانه های آن، اغلب از چوب ساخته شده اند. جالب است بدانید که ساکنان این منطقه، در واقع همان شهروندان ماسال هستند که در فصل گرما، برای استراحت در این ییلاق زندگی می کنند. البته این را هم بگوییم که هتل و مهمانپذیر فوق العاده ای در این شهر هست که میزبان گردشگران و مسافران می باشد.

برای سفر به این ییلاق، شما کافی است در استان گیلان به شهرستان ماسال رفته و در فاصله حدودا 25 کیلومتری شمال غرب این شهرستان و در ارتفاعات کوه های تالش، این ییلاق را خواهید دید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد