دیدنی ها

دیدنی ها

دیدنی ها

دیدنی ها

معرفی مکان های دیدنی تهران برای گردشگری تابستانی

داستان تهران: اشک ها و لبخندها

  داستان تهران، داستان اشک ها و لبخندها است. ۲۳۱ سال پیش در چنین روزهایی، آقا محمد خان قاجار، تهران را پایتخت قاجار اعلام کرد و از آن زمان به بعد، پایتختی بر ردای تهران که یکی از مناطق خوش آب و هوای کشور بود ماند. تاریخ معاصر تهران، شاهان و حکومت های بسیاری به خود دید و قطعا، یکی از مهم ترین شهرهای خاورمیانه از بعد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باشد.

128

اتوبوس های گردشگری دو طبقه تهران منبع: SightseeinIRAN.com

۷۰ سال از زمانی که تهرانی ها، اینگونه در پایتخت سفر  می کردند گذشته است.

4

تصویر تقاطع خیابان لاله زار و چهار راه استانبول تهران در سال ۱۳۲۵ هجری شمسی

118

تهران قدیم- خط شوش، شهر ری – اوائل دهه ۴۰ خورشیدی و جوانان آویخته به اتوبوس دو طبقه… !

ناصر الدین شاه قاجار قصد داشت بر اساس تجربه هایی که از فرنگ به خصوص در پاریس گردی های رویایی اش بدست آورده بود، شانزلیزه ای در تهران بنا کند که ثمره آن نظر، خیابان لاله زار شد که جشنواره ای از کافه ها و معماری شهری  اروپایی  و سینماها در آن بنا شد.

1800

اما  لاله زار امروز، هیچ تناسبی نه با لاله زار زمان قجر و پهلوی دارد و نه حتی حال و هوای گردش در شانزلیزه را برای اهالی تداعی میکند. جایی که طوفانی از سیم و کابل، این خیابان معروف مرکز شهر را به پایتخت سیم فروش ها و صنف لوازم برق و الکترونیک تبدیل کرده است و شاید بسیاری از هموطنان تهرانی، تا کنون گذرشان به این نطقه نوستالژیک از شهر تهران نیفتاده است.

2000

خیابان لاله زار امروزی، جایی که قرار بود شانزلیزه تهران باشد

تهران امروز، مدیون افراد بزرگی است که یکی از آنها، قطعا، کریم ساعی فقید است که بخشی از زیبایی و طبیعت امروز پایتخت، مرهون تلاش های وی به شمار می رود. او چنارهای اطراف خیابان ولیعصر را کاشت، پارک ساعی را بنا نهاد و رشته جنگلداری را وارد دانشگاه کرد و سازمان جنگلبانی را تاسیس  نمود.

127

کریم ساعی، موسس پارک ساعی تهران

آوازه تهران، تا سئول کره جنوبی رفته است.

8

میدان تهران در سئول، پایتخت کره جنوبی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد