دیدنی ها

دیدنی ها

دیدنی ها

دیدنی ها

جاهای دیدنی استانبول-مکان های دیدنی استانبول

استانبول بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است. این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگه بسفر دو قاره آسیا و اروپا را از هم جدا کرده است. استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد. شهر استانبول در سال 2010 به عنوان پایتخت فرهنگ جهان انتخاب شده‌است. همچنین از لحاظ تعداد گردشگران خارجی سومین شهر توریستی جهان به شمار می‌رود. جاذبه های گردشگری و توریستی استانبول فراوانند، از مساجد و کاخ ها گرفته تا موزه ها و بازارهای تاریخی آن همگی زیبایی های خاص خودشان را دارند.  

ایاصوفیه:

ایاصوفیه از معروف ترین و دیدنی ترین بناهای موجود در استانبول ترکیه و یکی از مهمترین جاهای دیدنی استانبول است. این بنا در دوره امپراتوری بیزانس در سال ۵۳۲ میلادی بنا به دستور امپراتور کنستانتین اول ساخته شده است. طول این مسجد در طولانی ترین قسمت 82 متر و عرض آن 73 متر است و ارتفاع آن در بالاترین قسمت گنبد 55 متر می‌باشد. این مسجد در میدان سلطان احمد استانبول قرار دارد که درخدمت گردشگری کشور ترکیه قرار گرفته است. در طی گذر تاریخ به این بنا مناره و منبر و محراب افزوده شده است. در زمان مراد چهارم، آیاتی از قرآن به خط مصطفی چلبی در دیوارها و سقف ایاصوفیه نگاشته شد. علاوه بر این لوحه‌هایی دور تا دور سقف ایاصوفیه نصب شد که در آن نام الله، محمد، ابوبکر، عمر، عثمان، علی، حسن و حسین نوشته شد. جالب است بدانید که این مسجد که زمانی کلیسا بوده به مدت هزار سال بزرگ ترین کلیسا و بنای مذهبی در دنیا بوده است تا اینکه کلیسای مشهور سویل در اسپانیا این عنوان را از ایاصوفیه ربود.برای ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

ایاصوفیه

مسجد سلطان احمد:

یکی دیگر از بناهای تاریخی شهر استانبول مسجد آبی است که به آن مسجد سلطان احمد هم می‌گویند.مسجد سلطان احمد جزء بهترین جاهای دیدنی استانبول است که به دلیل معماری خاص آن بسیار مورد توجه مسافران در تور استانبول قرار گرفته است.سلطان احمد اول در سن ۱۹ سالگی دستور ساخت این بنا را داد و در سال ۱۶۰۹ میلادی  شروع به ساخت آن کردند و سرانجام در سال ۱۶۱۹ پایان یافت.نام این بنا در ابتدا مسجد آبی بود که پس از مرگ سلطان احمد به احترام او و به دلیل اینکه مقبره سلطان در این مسجد واقع است به مسجد سلطان احمد نام گذاری شد.برای ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

مسجد سلطان احمد

آکواریوم استانبول:

از مکان های دیدنی شهر استانبول که به هیچ عنوان نباید دیدن آن را از دست داد. این آکواریوم در سال ۲۰۱۱ افتتاح شد و در همان سال به عضویت رسمی انجمن جهانی باغ وحش ها و آکواریوم ها در آمده است. آکواریوم استانبول یکی از مکان هایی است که برای شما هیجانی وصف ناپذیر در دل دریا را فراهم کند. آکواریوم استانبول در طراحی و ساخت، تنوع گونه های ماهی و نحوه نمایش آنها منحصر به فرد می باشد. تونل زیبا و چشم‌گیر این آکواریوم، لذت دیدن جانوران دریایی از نزدیک را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است. این مجموعه سوغات‌فروشی، کافه تریا، رستوران، پارکینگ و یک سینمای پنج‌ بعدی هم دارد و بخش دیگر آن به محل نگهداری پرندگان اختصاص یافته است.این اکواریوم در ساحل جنوب غربی استانبول و در ۵ کیلومتری فرودگاه بین الملی آتاتورک و در نزدیکی بزرگراه در فلوریا قرار گرفته است.برای ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

آکواریوم استانبول

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد